iPhone uporabniki – oglaševalske platforme vam sledijo! Kako to preprečiti?

Blog, Digital

Tokrat bomo govorili o Applu – konkretno o iPhone uporabnikih, interakciji z oglaševalskimi platformami in našemu brezskrbnemu brskanju po spletu in družbenih omrežjih.

Vsebina je vsekakor relevantna tudi za Android uporabnike (več o tem kasneje), tokrat nas zanima, kako Apple upravlja z našimi zasebnimi podatki. Apple je v zadnjem času še posebej veliko pozornosti namenil prav zasebnosti svojih uporabnikov. V njihovem poslanstvu so zapisali: »Zasebnost je temeljna človekova pravica. Pri Applu je to tudi ena naših temeljnih vrednot. Apple izdelke smo zasnovali tako, da ščitijo vašo zasebnost in da imate nadzor nad vašimi podatki.«

Pa je to res? Kako lahko to dosežejo?

Poglejmo si preprost primer – ko po Amazonu brskate za vašimi najljubšimi knjigami, vam Amazon na telefon naloži piškotek, ki služi kot identifikator – kdo ste in katere strani ste prebrskali (o tem, kaj piškotek je, smo govorili že v prejšnjih zapisih). Tako vas Amazon lahko tudi v prihodnje targetira z oglasi, ki so telirani glede na vaše interese, in vas nagovarja k vnovičnemu nakupu.

Morda pa ne veste, da poleg sistema spletnih piškotkov Apple na vašem telefonu vzporedno beleži vse vaše obiske strani in o vas ustvari poseben oglaševalski profil (IDFA – Identifier For Advertising). Ta profil NE VSEBUJE vaših osebnih podatkov, beleži pa, katere strani ste obiskali, kakšne nakupovalne navade imate, lokacijo (če imate to omogočeno) in še mnoge druge parametre. Apple vaš IDFA profil ponudi na voljo tudi ostalim platformam, kot so Amazon, Google, Facebook (in mnogim drugim), da vam lahko prikazujejo telirane oglase – ne glede na to, ali ste obiskali njihovo platformo. To so telirani oglasi glede na vaš oglaševalski profil. Z uporabo informacij vašega IDFA profila lahko mi, oglaševalci, preko oglaševalskih platform dosežemo vas, kupce.

Da Apple ne bo izpadel kot »bad guy« ali »veliki brat«, to je na voljo tudi na Androidu – sistem se imenuje AAID – Android Advertising ID. Uporablja se na povsem enak način – služi kot vaš mobilni oglaševalski ID.

Imamo nadzor nad IDFA/AAID?

Seveda! Kot smo zapisali zgoraj, je Apple zavezan k temu, da VI upravljateVAŠE podatke in skrbite za VAŠO zasebnost, zato je ponudil priročno alternativo. Vaš IDFA profil lahko preprosto izključite, tako pa ga oglaševalci ne moremo uporabiti. To v iPhonu upravlja funcija »Ad Tracking«. Če smo bolj natančni, ga pravzaprav ne izključite zares, le onemogočite dostop in vaš profil še bolj anonimizirate. Sedaj se z obiskom vsake spletne strani ustvari nov »generičen« IDFA, ki ni vezan na vaš profil – tako oglaševalci ne vemo, komu prikazujemo oglase, saj ti niso telirani glede na vaše interese.

Poglejmo še v praksi, kako izklopimo IDFA profil.

Pomaknemo se v »Nastavitve/Settings«, gremo v zavihek »Zasebnost/Privacy« in na dnu izberemo »Oglaševanje/Apple Advertising« in tam izklopimo drsnik »Personalizirani oglasi/Personalised Ads«.

To je to! Sedaj ste v očeh oglaševanja preko IDFA profila anonimni.

Vas zanima, kako kljub izklopljenemu IDFA in AAID profiliranju doseči prave stranke?

Oglasite se pri nas na kavi!

Ponosni smo na uspešne zgodbe naših partnerjev

Petrol

Petrol Ticket je uveljavljen posrednik vstopnic za prireditve in dogodke. Agencija GIG soustvarja uspešno zgodbo Petrol Ticket s pripravo ticketinga in zasnovo digital in social kampanj.

Primož Roglič

Primož je del svetovnega elitnega vrha, s svojimi uspehi pa premika meje dosedanjih slovenskih dosežkov v kolesarstvu. Agencija GIG je zgodbo enega izmed največjih slovenskih športnih imen podprla na področju zasnove sponzorskega koncepta.

CEDEVITA OLIMPIJA

Košarkarski klub Cedevita Olimpija je začel novo zgodbo o ljubljanski košarki, del zgodbe pa je tudi Agencija GIG, ki zgodbo soustvarja na digital, web in VIP hospitality področjih ter na področju sponzorstev.